ایران نت لوگو

ایران نت ارائه دهنده خدمات هاستیگ و دامنه در حوزه فناوری و توسعه اطلاعات با متنوع ترین سرویس ها و خدمات ویژه کسب وکارهای آنلاین در کشور

جت انجین: نحوه ایجاد طبقه بندی سفارشی در وردپرس

ایجاد-طبقه-بندی-سفارشی-در-وردپرس-با-جت-انجین
فهرست

با طبقه بندی سفارشی جت انجین JetEngine، پست ها را به راحتی دسته بندی کنید. از این آموزش خواهید فهمید که چگونه آن را به درستی انجام دهید.

افزونه جت انجین مزایای زیادی دارد و یکی از آنها این است که می توانید پست ها را با شرایط خاص دسته بندی کنید. اگر ده ها پست وجود دارد و برخی از آنها به یک موضوع اشاره می کنند، می توانید یک طبقه بندی برای متحد کردن آنها ایجاد کنید.

تفاوت بین طبقه بندی و Terms

ابتدا، بیایید مشخص کنیم که طبقه بندی ها و شرایط چیست.

طبقه بندی ها امکان دسته بندی انواع پست ها را بر اساس هر ویژگی طبقه بندی می دهد.
Terms مواردی در داخل طبقه‌بندی هستند که ویژگی‌های طبقه‌بندی اضافی را اضافه می‌کنند، بنابراین یک نظم سلسله مراتبی در یک طبقه‌بندی خاص ایجاد می‌کنند.

برای مثال، اگر طبقه‌بندی «کشورها» وجود داشته باشد، «ایالات متحده آمریکا» و «فرانسه» اصطلاحات درون آن خواهند بود.

ایجاد یک طبقه بندی سفارشی جدید

بیاید یادبگیریم که چگونه یک طبقه بندی سفارشی جدید با جت انجین اضافه کنیم. می توانید بلوک جت انجین JetEngine را در پنل کناری داشبورد مشاهده کنید.

تکسونمی-طبقه-بندی-جت-انجین

تب طبقه بندی یا Taxonomies را باز کنید و سپس روی دکمه “افزودن جدید” کلیک کنید تا ادامه دهید و یک طبقه بندی جدید ایجاد کنید. این فرآیند بسیار شبیه به ایجاد یک نوع پست سفارشی است. همان بلوک ها وجود دارد: اطلاعات عمومی، برچسب ها، تنظیمات و فیلدهای متا.

مرحله اول: فیلدها را با اطلاعات پر کنید Fill in the fields with information

در تنظیمات عمومی فیلدهایی مانند:

نام طبقه بندی Taxonomy Name – نام طبقه بندی را تنظیم کنید، به عنوان مثال، پروژه ها یا نمونه کارها، بستگی به نوع پست ایجاد شده این طبقه بندی دارد.
لینک طبقه بندی Taxonomy Slug – به طور خودکار انجام می شود. اما در صورتی که میخواید تغییر دهید قابل تغییر میباشد.
نوع پست Post Type – از لیست، موردی را انتخاب کنید که طبقه بندی برای آن ایجاد می شود. تصمیم بگیرید این طبقه بندی برای کدام بخش سایت اجرا شود .

تنظیمات-اصلی-بخش-طبقه-بندی-جت-انجین

در بلوک General باید تمام فیلدها را پر کنید. به یک قسمت Post Type توجه کنید، زیرا این طبقه بندی فقط برای موارد انتخاب شده اعمال می شود.

مرحله دوم: بلوک برچسب ها را پر کنید Fill the Labels Block

در اینجا می‌توانید برچسب‌ها Labels  را به‌جای عنوان‌های پیش‌فرض استفاده کنید. به عنوان مثال، به جای “افزودن آیتم جدید” می توانید “افزودن دسته جدید” را انتخاب کنید. برچسب‌ها فقط برای شما قابل مشاهده خواهند بود، اما می‌توانند ناوبری را کمی آسان‌تر کنند.

برچسب-طبقه-بندی-جت-انجین

مرحله سوم: بلوک تنظیمات پیشرفته Advanced Setting Block

این بلوک به شما امکان می دهد حالت نمایش طبقه بندی را تنظیم کنید. فقط تصمیم بگیرید که آیا می خواهید عمومی باشد یا در منوی مدیریت و غیره نشان داده شود.

تنظیمات-پیشرفته-طبقه-بندی-در-جت-انجین

مرحله چهار: بلوک فیلدهای متا block meta fields

از آنها برای نمایش هرگونه اطلاعات اضافی برای طبقه بندی، مانند رسانه ها، گزینه های رادیویی، تکرار کننده ها و غیره استفاده کنید. همچنین می توانید عرض فیلدها را سفارشی کنید تا فضای کمتری اشغال کنند و آنها را در کنار یکدیگر مرتب کنید.

به عنوان مثال، می توانید فیلدهای متا مانند قیمت، مکان، تاریخ و غیره ایجاد کنید.
با افزودن متا فیلد Meta Fields می‌توان طبقه‌بندی را با اطلاعات بسیار بیشتری انجام داد و سپس آن را از طریق گرید لیست Listing Grid نمایش داد.

متا-فیلد

برای مثال، در اینجا نحوه استفاده از فیلد Radio Meta یا همان فیلد رایدیویی برای ایجاد فهرست گزینه‌ها در طبقه‌بندی آمده است.

طبقه-بندی-متا-فیلد

پس از اتمام تمام این مراحل، به بالا بروید و در صورتی که طبقه‌بندی موجود را ویرایش می‌کنید، روی اضافه کردن طبقه بندی Add Taxonomy یا دکمه آپدیت Update کلیک کنید.
از آنجایی که ما طبقه بندی را فقط برای Portfolio ایجاد کرده ایم، در اینجا ظاهر می شود. در مورد ما، هر آیتم پورتفولیو دارای یک اصطلاح مکانی خاص است که نمونه کارها را در یک مکان متحد می کند.

پورتوفیلیو-جت-انجین

مرحله پنجم : اضافه کردن دسته بندی جدید Add New Category

پس از ذخیره طبقه بندی، باید New Term را مشخص کنید، در مورد ما باید یک مکان جدید برای Portfolio اضافه کنیم.

در مرحله بعد، یک نام و یک اسلاگ در نظر بگیرید، یک دسته را انتخاب کنید و سپس روی دکمه «افزودن دسته جدید» کلیک کنید. در سمت راست، فهرستی از اصطلاحات وجود دارد.

لوکیشن

مرحله ششم: ویرایش پست سفارشی Edit Custom Post

در Portfolio > All Posts، آن را به عبارتی که مناسب آن است اختصاص دهید (همان چیزی که به تازگی ایجاد کرده اید).

این چیزی است که ما در پایان می توانیم داشته باشیم.

دسته-بندی-فرزند-در-پرتوفیلیو

برای ذخیره تغییرات روی دکمه “به روز رسانی” یا آپدیت کلیک کنید.

امیدوارم این آموزش مفید واقع شود.

جهت خرید نسخه اورجینال افزونه جت انجین میتونید به صفحه فروشگاه سایت ایران نت مراجعه کنید و نسخه بدون محدودیت دامنه و دارای آپدیت از داشبورد وردپرس جت انجین رو تهیه کنید .

راهنمای طراحی وب سایت

برای موفقیت در سریعترین زمان آماده شوید در صورت نداشتن وب سایت نگران نباشین ما آماده شنیدن صدای گرم شما هستیم . تا بتوانیم بهترین خدمتگذار شما باشیم. 

قبل از هر تصمیمی یک مشاوره تخصصی کاملا رایگان مهمان ما باشید تا بهترین راهکار جهت رشد کسب وکار آنلاین خود را برسی کنید و در صورت تمایل از خدمات و سرویس های ایران نت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + نوزده =